Klassiker'n

Bilklassikere – et entusiastblad fra Bilmagasinet

Kontakt oss

Grip sommeren mens den er her!

Mange treff og løp er allerede gått av stabelen i mai og juni, noen med værgudenes velsignelse, andre ikke. Drømmen om mange soldager i strekk, der det bare er å ta fram den blankpussede veteranbilen eller klassikeren, å ta seg en tur akkurat når det passer, har ikke vært mange forunt. Det virker nesten som det "drysser" regn fra hver eneste lille sky som passerer, så langt i sesongen. Hva skal man gjøre? Bruke bilen, selvfølgelig! Jeg har bestemt meg for at den heller får være litt mindre glinsende i lakken fordi den ikke er helt perfekt vasket og polert, og en klassiker er jo også hyggelig å kjøre selv med kalesjen lukket. Sommersesongen går så alt for fort, og derfor skal du kjøre den turen du har planlagt, selv om været ikke er det aller beste. Uansett hvilken edel årgang du har i garasjen, er den jo bygd for å brukes. Bli derfor med på møter og løp der du har sjansen. Kanskje er også vi i redaksjonen akkurat der - for å ta bilder og skrive en reportasje som du kan kose deg med når bilen din igjen er tilbake i sitt vinterhi.


Vi har forsøkt å få tilbakemeldinger om hva som er mest attraktivt i bladet, og hva som er minst likt. Svaret er et entydig ”vi vil ha mer av alt” ....  Vi takker og bukker for slike positive tilbakemeldinger, men vi vet at det er mye som kan gjøres enda bedre for å gi deg det bladet du har aller mest lyst på. Mer lokalt stoff er et satsningsområde for oss, og der spiller lokale klubber og miljøer en viktig rolle. Ta kontakt eller send inn stoff! Vi prøver alltid å få plass til det ”lille ekstra” som gir bladet nerve og tilhørighet, samtidig som vi kjører hundre mil for å lage en lokal reportasje som vi tror andre lesere vil ha stor glede av.   

Mange samler på bladene, og selv om vi nå er kommet midtveis i 2012 er vi fortsatt i stand til å kunne levere samtlige publiserte utgaver av bladet. Noen utgaver er det imidlertid svært få av igjen på lager, så her gjelder prinsippet ”første mann til mølla”.

Velger du å bestille et abonnement kan du være sikker på å få hver eneste utgave, og i tillegg sparer du nå 33% i forhold til løssalgsprisen. Abonnementsprisen på kr 595.- for 10 utgaver er den samme som den har vært helt siden den første utgaven av Bilklassikere, selv om vi nå har økt løssalgsprisen noe. 


Vi i redaksjonen ønsker deg en sesong med mange fine kjøreturer og hyggelige aktiviteter! 

Sven Furuly,

Ansvarlig redaktør, Bilmagasinet A/S


Ta gjerne kontakt på e-mail til sven@bilmagasinet.no, evnt mobil 90 964 962, dersom det er noe du lurer på, eller har lyst til å gi en kommentar. Glem heller ikke å besøke "Vi som liker Bilklassikere " på facebook !


Hvem er det du møter i Bilklassikere?

 

Som Fagredaktør finner du Dag Skoglund. Han trenger neppe noen nærmere introduksjon etter 17 flotte utgaver av Bilklassikere, men vi må nevne at han tidligere har vært en av krumtappene i Klassikern´n, og før dette flere års fartstid i Norsk Motorveteran.

I Bilklassikere bidrar Dag på en rekke områder. Ikke bare har han ansvaret for bedriftsannonsørene, men også skrevet mye bra stoff til bladet i tillegg til å ta i mot og redigere stoff fra nær og fjern. Han er ikke bare en bladmann,  men har en glødende bilinteresse og flere klassiske kjøretøy i garasjen.

 

I spaltene finner du også  Ivar Engerud, kjent for sine mange fyldige reportasjer fra hele verden. Ofte med helt unike intervjuobjekter og bilder i verdensklasse. 

Når Ivar slipper til i Bilklassikere vil du få stifte bekjentskap med klassikere og veteraner i ordets rette forstand. Ivar Engerud har gjennom årenes løp publisert en rekke artikler i både Veteran & Sportsbil og det spesielle Motor-bilaget til Finansavisen, foruten bidrag til flere motorhistoriske bøker.

 

Ansvarlig Redaktør for Bilklassikere er Sven Furuly. Foruten å være “bladmann” og aktiv motorjournalist, har også han en mangeårig fartstid i norsk klassikermiljø. 

Han var første redaktør av Norsk Sportsvogn Klubbs magasin i 1978, stiftet Porsche Klubb Norge i 1980, og var senere med på å stifte Porsche 356 Klubb Norge. Han er aller mest interessert i sportsbiler fra ’60 og ’70-tallet, men trives også bak rattet på de virkelig gamle klenodiene som tilhører norsk bilhistorie.

 

I tillegg kommer du til å møte forskjellige gjesteskribenter i de kommende utgavene. Men det viktigste er at det alltid vil være plass til bidrag fra lesere og klubber fra hele landet i bladet. Bilklassikere gir dermed en fantastisk mulighet til at du kan få se nettopp det du interesserer deg aller mest for, på trykk!




Tilbake